Nu får det vara nog

Kan helt enkelt inte sluta klaga över min missnöjdhet över att jag kommer få jobba julaftonskvällen.
Detta innebär att jag börjar typ 3 och slutar kl 8 på juldagen. Om ni bara visste hur många ggr jag har svurit över just denna situation. Julafton har hamnat på mig nu 3 år i rad, förra året fick jag ledigt men vad hände sen?
Nu står man där igen, ingen jävel vill jobba, mitt pass är egentligen bara på 5 timmar och är inget måste att jobba på julafton. Men den som har tagit ledigt på det långa passet har barn och får då automatiskt beviljat.
Ok jag blir upprörd. Antingen säger jag upp mig så fort det bara går efter denna misär, söker nytt. Eller tar jag tjänstledigt och börjar plugga eller blir jag PÅ SMÄLLEN!!
Det måste på något sätt gå att dela upp julafton så alla får det? så är det väl på alla andra ställen. Jag skiter väl i om det är ett rullande schema och det hamnar på vem det hamnar på. Det är 3 personer i min grupp som aldrig har hft julafton medans dom har jobbat där. Näe jag ska banne mig ringa chefen, till nästa år ska det bli någon ändring

Ve och fasa, hejdå

PS: Detta är inte riktat mot den andra personen som har tagit ledigt, det är riktat mot systemet OCH, man får faktist vara missnöjd, jag får det

Postat av: sorina

stick it to the man!

2009-11-12 @ 23:58:13
URL: http://smokaccino.blogspot.com
Postat av: Emma

åh, jag förstår din irritation! mest över att inte kunna göra så mycket åt saken. hur går det i läggan?

2009-11-16 @ 12:18:31
URL: http://harhosmej.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: