dancehall

Nu ska jag berätta lite om vårat första dancehall pass.
Nervöst som tusan var det, frida var taggad till tusen som vanligt. Jag kände mig mest bara osäker, men spänd var jag, mycket spänd och förväntasfull, yes vi drog igång med uppvärmningen och redan då kände jag att faaan va roligt det här kommer bli. Det var precis vad jag hade förväntat mig, en fysisk dans med mycket höftrörelser och rytmik.
Koregrafen var grym, shit vad hon kunde dansa, jag är impronerad.
Hur som helst så var det förbannat roligt och svettigt som ba den, men så värt det trots allt och man längtade redan tills nästan gång när det var över. Man är ju inte världens bästa, långt ifrån, men jag lär ju använda lite moves på dansgolvet kan jag lova.

Helt klart någonting värt, speciellt när jag inte har rört på mig ordentligt på över ett halvår och fick träningsvärk på ställen som jag inte ens visste existerade.
Snart är det tisdag igen, det ska bli kul, jag sitter och lyssnar på pepp musik.



tjoppa lisa

Postat av: elina

Vad roligt! :D

Jag är jättenervis för att börja afrikansk dans, mest för att jag inte vet hur mkt jag kommer orka :P haha

Men vi kör igång först nästa vecka ju, ganska sent tycker jag.. men var dansar du?

2009-01-25 @ 14:11:21
URL: http://jabadabado.blogg.se/
Postat av: Julia

Hihi, ja, konserten var grym! :D

2009-01-25 @ 15:38:33
URL: http://juliaaaahen.blogg.se/
Postat av: elina

jag ska dansa med lovisa! :) okej, ja, det är ju balettakademin detta med men vad konstigt att kurserna börjar olika veckor.. jaja, spelar väl ingen roll, får bara vara nervös lite längre ;)

2009-01-26 @ 12:00:55
URL: http://jabadabado.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: