egentid/ultrarapid tid

Måste bara säga tummen upp för egentid, trots att dextrus bara är 4 månader gammal (imorgon för att vara exakt) så är jag hyffsat bra på att försöka unna mig själva lite egentid. Igår var det as tråkigt blås väder och jag hade ärenden att göra, men för att göra det lite enklare för mig ringde jag farmor nina och frågade om hon ville va med lilleman någon timme, hon var såklart pepp som alla andra gånger och var här på en timme. Jag pussade honom hejdå och stack ner på stan. Även om det var otroligt skönt att få strosa lite själv en stund kunde jag inte hejda mig själv från att powerwalka genom affärerna, tankarna var hela tiden hemma. Även om jag litar fullt ut på min barnvakt så kan jag inte låta bli att sakna och undra vad han gör. 2 tmmar senare var jag hemma, det är ju inte första gången vi är ifrån varann men 2 timmar har varit max och jag springer nästan alltid upp för alla trappor och kastar mig in genom dörren. Dom hade såklart haft en mysig stund ihop och jag kände mig återigen fylld av energi som man då och då blir uttömd på
Summa summarum, 10 poäng för egentid, det behöver vi alla. Det borde inte vara tabu at vilja vara en egen individ för en kort stund trots att man har blivit förälder
har man sugna barnvakter man litar på och känner sig trygga med finns det ingen anledning att inte låta sig själv att andas ut, även om det bara är 2 timmar eller en kvart

idag har vi förövrigt varit på babycafe för första gången, hur trevligt som helst
när vi kom hem slocknade korven på 3 röda och varit däckad i snart 2 timmar(kors i taket), hädanefter blire babycafe varje fredag ;)


Postat av: Emma

haha, sinnes! tummen upp, alla tiders!

2011-05-13 @ 15:01:49
URL: http://harhosmej.blogspot.com
Postat av: Zandra

vad skönt att du, nästan, kan slappna av när du är själv. det behöver man garanterat ibland. jag håller på att öva mig så att jag snart kan slappna av när hon är med farmor eller mormor mm.



vad är du på baby-café?

2011-05-13 @ 19:17:35
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Zandra

var* inte vad..

2011-05-13 @ 19:17:48
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: elina

tycker det lät mysigt med babycafé! :)

2011-05-16 @ 18:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: