Monday morning/uppretad

Vaknade på heelt fel sida imorse
Började som skit, utan att överdriva
Vågen
Borde kastas utför ett stup och manglas
Vad hände med glädjevågen? Önskade
Det här är ju komiskt
När man väl pratar vikt med någon som inte går upp 3 kg per dag så säger dom alltid
- Men du har ju en anledning
Ja, det kanske jag har men vad hände med i lagom mängd?
Att gå upp i normal takt verkar inte va min grej,vadå 6 kg? hej 106
En grej till som folk alltid slänger ut sig
- Men du äter ju för två!
Näe, jag äter inte för 2 sandror, äter ´för mig själv och en minimänniska på ett halv kilo som lätt kan livnära sig på mina befintliga tillgångar
och sist men definitivt inte minst,oscarsnominerad på allvar
Om ni bara visste hur mycket just den här kommentaren har börjat reta mig
Han med stort H, är ju beräknat den 31 december, ja nyårsafton
Jag tycker ju personligen att det är lite coolt, för oddsen finns ju knappt, jag menar det går typ inte
nåväl här kommer det

- Men du måste ju hålla igen, iallafall till den första?

MEN VA?, du kan hålla igen, snark
Sen när är det roligt med, du kan hålla igen skämt?
Och sen när är det upp till mig?
Jag hoppas att han kommer då, han får komma när han vill och är färdig
Fattar inte grejjen, och jag skämtar inte när jag säger att det är VARENDA EN som får veta det som MÅSTE kläcka ur sig exakt samma kommentar med en skämtsam/allvarlig ton.
Och det värsta är att jag har garanterat inte hört det för sista gången

Tänk er
Han kommer den 31 dec
- Jaha när föddes den här lilla krabaten
Nyårafton säger jag, stolt som få
- Hahah, va? Men du kunde väl ha försökt hålla igen åtminstone en dag till, stackars barn

Sen, unge 25
- Men stackare, din mamma kunde väl ha försökt hålla igen?

Okej, fast hellre de finaste nyårspresenten än ett 1 april skämt!
Näe, palla sura, jag är en glad person

i´m off


Postat av: Zandra

det där med vikten hade jag också svårt med. jag gick upp massor. och nu väntar jag mig att få en unge på MINST 15-18 kg med tanke på hur mycket jag gått upp.

men fundera inte på det, fundera bara på om du mår bra och om eran bebis mår bra. resten ska du nästan strunta i. Barnmorskan har koll på resten :)

Det skulle ju vara riktigt mysigt med en bebis på nyårsafton ju! kan tänka mig att alla tycker det låter skitfräckt att du ska knipa och hålla igen till nästa år..

jätteroligt. ungefär lika roligt som alla blickar och kommentarer man får nu när man gått över...

- Men när ska du ploppa ut den där då?

- Är du tjock fortfarande?

- Men är inte du på BB än?

- Det är ju bara att trycka ut ungen...



jomentjenare. hade jag fått välja så hade ju såklart bebisen redan varit här hos oss... dah...



men du, som avslutning. skit i alla andra. Tänk bara på dig själv, din bebis och eran familj. det kommer ju bli kanon vilket som. hur mycket du än går upp i vikt, vilket datum bebisen än väljer att dyka upp. ni kommer bli en familj. tänk så istället. det är ju underbart!!

2010-09-06 @ 11:02:14
URL: http://bloggzandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: